Beste collega’s,
Vandaag mijn laatste link die ik met jullie zal delen, waarna ik het stokje (of de bal😉) mag overdragen aan Hans Römer.
Ik vond het een mooie eer om wekelijks via de verschillende links mijn visie met jullie te mogen delen😊
Ik vind het altijd enorm leuk om te blijven leren en hoop dat er links bij hebben gezeten, die van meerwaarde zijn geweest voor het verhelderen of onder de loep nemen van je eigen visie.
Allereerst een korte video om jullie en de VNT te bedanken en Hans Römer succes te wensen:
Als afsluitende link wil ik graag de kernprincipes belichten van modern lesgeven (volgens acecoach tennis canada: Advanced Coach Education).
Voor mij waren dit enorme “eye openers” die bepalend zijn geweest voor de wijze waarop ik momenteel lesgeef.
Aan de hand van onderstaande 4 pijlers wordt op de homepage www.acecoach.com deze beknopt visie uiteengezet (aan alle pijlers zitten zeer interessante artikelen gekoppeld voor de liefhebber die het leuk vind om er dieper in te duiken tijdens de vakantie):
- Learner centered
- Open skill
- Game based
- Integrated approach
Sportieve groet en het allerbeste voor 2022😊,
Paul Honig
Paul Honig bedankt !
De afgelopen 52 weken ontvingen al onze leden plus nog een aantal geïnteresseerden de Link van de Week.
Paul Honig wist iedere week weer de aandacht te trekken met interessante onderwerpen over ons vakgebied. Uit de reacties van onze leden hebben wij kunnen opmaken dat zijn bijdragen zeer werden gewaardeerd. En deze waardering spreekt ook het bestuur uit.
Paul, dank voor de mooie Link van de Week en wensen zijn opvolger Hans Römer veel succes.
Namens het gehele bestuur van de VNT.
Mocht je nog eens jezelf willen opfrissen rondom bepaald thema, zet ik tot slot voor de liefhebber de behandelde thema’s nog eens onder elkaar. Bekijk HIER alle afleveringen van Paul Honig.
THEMAS |
LINKS |
1. Inspiratie | 1. The journey is the reward. |
2. Tenniskids eleid | 2. Doorontwikkelen op de juiste baan / 3. Tennis alles-in-een / 4. Ouder-kind tennis
|
3. De belangrijkste slag in ennis | 5. Reflectievideo / 6. Meest voorkomende rallylengte / 7. Servicebeweging zonder racket / 8. Volleybalservice / 9. Pronatie
|
4. Tennis als open vaardigheid | 10. the 5 R’s / 11. Zenden & ontvangen hand in hand / 12. Timing splitstep & unit turn / 13. Up-stay-back
|
5. Persoonlijke Boodschap | 14. Tussentijdse evaluatie en feedback
|
6. Motiveren | 15. Mensen gek maken van tennis / 16. Enjoyment & improvement / 17. Self-determination theory / 18. Praise & mindsets / 19. Behaviors
|
7. Timing | 20. Timing is everything / 21. Techniek vs timing / 22. Timing solutions (tools) / 23. Ballen als didactische hulpmiddelen
|
8. Aanpassingsvermogen | 24. Tospelers zonder optimale techniek / 25. Skills vs slagen / 26. Grootste mythe in tennis / 27. Stroke flexibility / 28. Coördinatie
|
9. Inspiratie tijdens de vakantie | 29. Coolest tennis courts / 30. Topboeken / 31. Topwebsites / 32. Grow your business (marketing) |
10. Tactiek | 33. Forcing errors (make him/her miss) / 34. Baseline vs net / 35. Forehand vs backhand
|
11. Mentaal | 36. Omgaan met fouten / 37. Juiste focus / 38. Omgaan met spanning / 39. Ideal Performance State / 40. Gedrag tussen de punten
|
12. Technische fUndamentals` | 41. Oorzaak vs gevolg / 42. Oefenvormen ontspanning / 43. Universal swing / 44. Timing keten / 45&46. Oefenvormen gebruik keten.
|
13. Tenniskids methodiek | 47. Leren rallyen (hoofddoel) / 48. Roadmap ontwikkeling rallyvaardigheden / 49. Talloze oefenvormen / 50. Leren zwaaien / 51. Aantal balcontacten.
|
14. Modern Lesgeven
|
52. Learner centered + open skill + game based + integrated approach
|